Azt már előzőleg felvázoltam, nekünk, taxisoknak egy kicsit mást jelent a 3 perc mint másoknak, mert ha egy barátod megkérdezi, mikor érsz oda, és te reflexszerüen mondasz 5 percet, és odaérsz 10 perc múlva, az senkinek sem fog feltünni, hisz mint tudjuk, minden relatív:-))
Nálunk viszont 3perc 10 másodperc már 24 óra pihenést jelent, ami azt jelenti, hogy másnapig nem dolgozhatsz...
Egy másik megközelítés, és itt egy csöppet stílust váltok, és nagyon remélem nem bántok meg senkit, de vannak dolgok amitől nekem is eldurran az agyam, és hát hol mondjam el, ha nem itt?: A taxi pontosan olyan vállalkozás, mint bármely más vállalkozási forma. Nekünk is van árukészletünk, példának okáért a kocsink, a bevételeinkből jönnek le bőven kiadások, akárcsak egy élelmiszerboltnak, de itt bármit említhetnék.
Néhány száraz tény: Sokan hiszik azt, hogy a taxi egy aranybánya, mert, megyünk jobbra, balra, és dől a lé! Na ez igaz volt, úgy a 90-es évek közepéig, de mára ez felejtős! Egyre élesebb a harc, és egyre kevesebb ember engedheti meg magának, hogy minket válasszon. És hogy mi következik ebből? Ellenségeskedés, viszály, káosz, lehúzás, és még sorolhatnám. Félre ne értse senki, nem sírni szeretnék, csak egyszerüen, nem tudom, mi lesz ennek a vége.
Ha megengeded, kifejtem: Vagyunk mi, egyszerű magánvállalkozók, akik kb, átlagosan 250-400ezer forintos rezsivel dolgozunk, ami annyit tesz, hogy ennyit kell nettó kitermelni ahoz, hogy egyáltalán átcsusszanjál a következő hónapba, de még nem adtál enni a családnak. Ez fedezi a kocsitörlesztőt, amit azért vállaltunk, be, mert a cég, ahol dolgozunk elvárja, mert hát ugye ne legyen kicsi, ne legyen öreg, meg klíma, meg a többi... Vannak járulékok, van tagdíj (ez egy érdekes dolog, majd ha esetleg valakit érdekel, beszélek róla bővebben), benzin, mosatás, javittatás, évenkénti vizsgáztatás(még a vadiúj autót is újra kell vizsgáztatni), drosztengedély, stb,stb...Na de rendben, ezt tudtuk, vállaltuk. Okéjó. egészen addig, amig valaki fel nem boritja a rendszert, és Istent játszva, közel 6000 taxis zsebére kezd el szórakozni (természetesen ő nem taxizik, ő egy telefonszámtulajdonos, de hát megteheti, mert tetszik, nem tetszik, ez van, ha nem tetszik mehetsz...)
Itt tenném hozzá, hogy nem tőled sajnálom azt a pénzt, ami a fuvar végén nálad marad, hanem az bánt, hogy nem én döntöttem így, hanem valaki, aki bármi áron, kaszálni akar a válságból. Minket kényszerpályára tesz, ő meg nyaralgat a Hawain, és jót röhög az egészen.
Mert hát hogy is néz ki ez a gyakorlatban: én mondok 230-at, te mondasz 184-et, én mondok 164-et, te mondasz 2777 fixet, én mondok 150-et. Ok.
Mi történik? Semmi.Aki eddig taxizott, ezután is fog, aki pedig nem, az ezután sem.
Tehát aki először lépett, az elvitte a többi cég fuvarjainak nagy részét, és dörzsöli a tenyerét, aki pedig átlátta, hogy ennek mi a vége, az szívja a fogát rendesen.
Ez körülbelül olyan, mint amikor a Tesco meghírdeti a 4Ftos zsömlét, amikor annak az előállitása 6 Ft. A lényeges külömbség az az, hogy ha már a Tescoban vagy, akkor nem csak zsömlét veszel, hanem mást is. Ezzel kompenzálja a minuszt. Ráadásul, nem az alkalmazottakkal fizetteti ki a veszteséget. Mi viszont csak zsömlét árulunk, amit 4 Ft-ért kell adnunk, pedig nekünk is 6 Ft, de nincs mellette más termékünk. És mi fizetjük a péket!!!
Még egyszer elnézést kérek, de ez régen bennem volt, és nagyon remélem megérted, értitek, hogy miért írtam le.
Egyébiránt megvan a haszna is: Egy ilyesmi lelkiállapotban pattant ki a fejemből a Karaoketaxi. :-) Remélem, hogy sokatok számára, nyújthatok, nyújthatunk felejthetetlen perceket, még hosszú-hosszú ideig...:-)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.